Yeha!! Ceylon och mat.

Konstig dag, fast egentligen inte. Åkte jättetidigt till Borlänge för att hinna med en buss i Falun. Vi skulle nämligen rida idag på idrotten. Tre tjejer i b hade hand om hela förmiddagen på stallet. Det var en av tjejerna som ägde stallet, eller hennes mamma, så vi fick rida gratis, vilket vi gillade starkt. Haltade runt i början, men så bytte jag till stövlar och då fick jag mycket mer stöd, så det gick bra. Vi var indelade i tre grupper, beroende på hur mycket vi ridit innan. Först visade Ida min grupp allt om hur man skulle göra med hästen, sedan fick vi hämta den hästen vi skulle ha och göra exakt det hon hade gjort. Jag hade en liten en som hette Ceylon och han var rätt envis, men väldigt söt. Allt gick bra och när första gruppen ridit klart i hallen fick vi gå in och ställa upp hästarna. Jag är ju inte så van precis, så Ceylon drog iväg till en annan häst och det blev lite för nära för att vara bra. De gick inte ihop. Men det gick bra, jag fick iväg honom och sedan började "lektionen" med Ida. Vi gick i volt och sedan började vi trava. Det gick bra och det var väldigt kul. Lite fler övningar och sedan var det sista prövingen, nämligen att trava över bommar som låg på marken. Jag var sist och det blev väldigt lyckat.  : ) Jag fick in stå-sitt helt perfekt och det kändes väldigt bra. Synd att vi fick lov att sluta då. Men, men. Mockade sedan ett bra tag och det var sååå dammigt! Förstår inte hur jag kunde andas i det, men vi lever ju än eller hur? När vi var klara var jag helt stallad; dammig, hästluktande, spån överallt, smutsig, glad. Kände att jag inte ville gå till Gastro och äta, för tänk de som är allergiska. Stackare, jag vill inte att de ska få problem av mig och jag kunde ju inte gå och duscha någonstans. Så jag åkte med de andra på bussen in till stan och sedan gick jag till ICA och köpte mörkt bröd, en mesmörtub och ... shit, ett billigt paket chokladdigestive paket. Skäms över det sista så otroligt mycket. Men inte då. Eller okej, en del. Väntade på en buss som inte skulle komma, frågade en busschaufför om den skulle komma, tog en annan buss, till Borlänge. Äter kanske fyra bröd på bussen. Jättegott!! Otroligt, med linfrön, solroskärnor och är inte ett sådant där typ Fazerbröd, alltså, det är gjort mycket bättre, utan många tillsatser och bakat idag. Mums! Jag njöt, behövde knappt messmöret, för det var så gott utan. På bussen från Borlänge satt jag bredvid Lina, men jag var sååå trött. Höll på att somna. Hon sa att hon hade pratat med skolsyster och att skolsyster hade accepterat att jag inte vill prata mer med henne. Tre gånger var tre gånger för mycket. Somnade en stund på tredje bussen och ville bara sitta kvar på bussen i en evighet, men jag fick lov att hoppa av och gå hem. Ingen hemma. Lite läskigt, för jag vet att jag mycket lättare spyr om jag är ensam hemma. Vilket jag också gjorde. Firar alltså att jag inte spytt på en vecka med att spy. Logiskt. Det var skönt, så befriande. Slapp ha så hemskt dåligt samvete för de fyra chokladdigestivena, som jag skäms för att skriva om. Det var lätt att få upp i princip allt. Det jobbiga är tanken på vad jag gör mot mina tänder och smaken från magsyran. Men på det hela var jag okej med vad jag gjorde. Tvekade lite precis innan, men jag ser/såg det som en sådan rationell och bra lösning. " - Jag mår illa, har dåligt samvete, är för mätt. - Ja, men då kan du ju spy. Det löser ju problemen en del i alla fall. Du kommer att må bättre efteråt. Du kan inte springa, så då får du väl göra det här bara den här gången då. " Ungefär så tänkte jag. Kan inte riktigt beskriva det mer. Nu skäms jag i stället för att jag hetsätit russin igen. Jag har blivit en raisinoholic. Haha.  :P Ella gjorde goda pannkakor också och jag fick äta tre, vilket jag tyckte var helt lagom, skäms inte alls så mycket för dem. De var toppen med lite glass och sylt. Smakade som våfflor på rulle.  : ) Jag tycker att det är hemskt att solen skiner och vädret är underbart ute, men jag orkar inte och kan inte gå ut, för jag är såååå trött och har en stukad fot. Vill verkligen ut och springa, få känna mig fri, känna att jag faktiskt gör något åt att jag äter för mycket om man ser på hur mycket jag rör mig. Jag älskar att springa, älskar det. Det är så underbart, fritt, skönt, befriande, lindrande, lugnande, självt, mysigt, spännande och allt annat som jag älskar att känna. Jag är trött. Jag fattar inte varför jag skulle få den här skitsjukan. Jag hatar den. Den har förstört allt jag har och har haft. Alla mina relationer. Shit, fick jag välja mellan att bli frisk och att få bli smal igen skulle jag lugnt välja att bli frisk. Men det är ju itne så lätt tyvärr. Men jag vill vara smal ändå. Frisk och smal. Jaja. Nu borde jag gå ut och sitta på studsmattan eller något. Har suttit alldeles för länge vid datorn. Men foten gör ont. Jaja. Längtar til torsdag, då det är kristihimmelsfärd. Då är vi lediga. På fredag också. Mmmm. Så skönt. Jag tycker verkligen inte om skolan. Eller rättare sagt; att behöva gå i skolan. Dagens tips till folk som letar bra mat är att inte köpa sådant med E621 i. Mononatriumglutamat. Inte bra, inte bra. Det är en smakförstärkare. Hur som helst. Jag har ont i magen nu och måste göra något roligt. Kollade lite på youtubeklipp från Britains got talent och det är så roligt.  : ) Haha, sitter och skrattar åt alla de roliga och häpnar över alla de otroliga talangerna. Så häftigt. Aja. Ha en bra kväll. Syns.


Betraktelser om inlägget
Postat av: madeleine

Jag ber för dig och jag vet att du klarar av att bli frisk, fast det inte känns som det ibland. Men det är jobbigast i början för man vill vara smal och frisk på en gång...men det tar TID och du måste låta det ta tid. Inte flera år men liksom låta kropp och själv vänja sig vid maten succesivt!

You can do it!

En låt som jag lyssnade på mkt vad christina aguileras låt "the voise whitin" den är stöttande!

kram madeleine

2009-05-20 @ 11:33:16
URL: http://trulten.blogg.se/

Skriv ner din betraktelse här så gläder du mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Betraktelse:

Trackback
RSS 2.0