Oh, happy day!

Jahapp, då har jag kommit igång med att försöka lära mig hur man designar sin blogg. Har ju inte kommit så långt precis, men jag ska nog lära mig lite till innan jag är nöjd. Hittade någon blogg där han gav tips på hur man ändrade, men har inte läst så mycket, för jag kände att jag ville skriva lite innan jag ska ut och gå med Anna. Blåser lite, men får väl pylsa på mig lite mer än jag gjorde när jag stack till skolan. Då frös jag. Körde pappa in som vanligt och tog sedan tjugo över åtta bussen från centrum. Kom precis i tid för att gå på ett drygt och nästan onödigt mentorsmöte. Vi var båda nv1-klasserna eftersom vi har så mycket gemensamt de kommande veckorna. Alla pratade typ hela tiden och  det gick sååå segt att komma fram till något överhuvudtaget. Men efter en timme och tolv minuter (!!) var vi färdiga och kunde gå. Så vart det lunch. Bestämde mig på vägen dit att jag inte skulle låta tankarna få något övertag. Det var grönsaksris, gult, med russin och bönor och annat, och jag vet att det är gott. Just när jag skulle sätta mig ner vid bordet kom tankarna som en flock fåglar och började picka rätt hårt. Men jag tvingade bort dem, lät dem inte slå rot någonstans i mig. Så skönt. Satt med Olle, Martin och Oscar och vi pratade rätt mycket, om intressanta saker, så det distraherade mig från eventuella attacker. Det var väldigt bra. Men jag var förståndig nog att inte ta en tredje macka. Börjar kanske sakta lära mig det här med att äta "normalt". Vad det nu är. Har ingen aning egentligen. Det är svårt att försöka lära sig själv att äta igen. Hur mycket man ska äta, när man ska sluta, när man är bra-mätt, när man är lite hungrig och allt annat som andra tar som helt naturligt. Jag har tappat det där. Det känns mer som att jag antingen är proppmätt eller så är jag jättehungrig. Och oftast då när jag är jättehungrig så njuter jag av det. Jaja, det gick i alla fall bra med lunchen. Hade en till onödig planerings-lektion, historia, och slutade sedan i princip. De andra hade engelska nationellt prov, men jag fick sluta! Jihooo! Tog två-bussen hem med Emma och vi hade trevligt, fast vi var båda rätt trötta och flummiga. Kom hem, åt ... skitmycket. En tallrik youghurt, två mackor, en halv tallrik youghurt, sedan tre kakor. Förlåt, men jag skäms när jag skriver det. Kan inte låta bli. Satt edan och fipplade här på bloggen och tillflykt.se och när ingen var hemma nå mer gick jag lugnt till MrToilet and did my thing. Eftersom jag druckit ett glas vatten kom inte det som jag hade planerat. Inte så mycket av kakorna och bröden och yoghurten, men sedan kom lite lunch och då la jag av. Så långt ville jag inte gå. Det kanske är äckligt att läsa om det här, jag vet inte, för jag är van, men om det är det så säg bara till så slutar jag. Besviken på mig själv för att jag åt så mycket, men försöker att inte vara det. Försöker att tänka att jag får äta så, det spelar ingen roll liksom, men det är rätt svårt. Men jaja, det gäller väl bara att nöta det om och om och om igen. Nu borde jag gå och möta Anna, så då ska jag väl ta och göra det. Måste spela fiol också, för jag ska spela solo på konserten på onsdag. Men kort och gott: En bra dag, då jag varit glad nästan hela tiden. Jaja. Syns.

Betraktelser om inlägget
Postat av: Anna

Det var trevligt att vara ute och gå med dig iallfall =)Och ja du får äta så och det är jättebra att du gör det. Ha det bra, kram!

2009-05-11 @ 21:19:32
URL: http://aravi.blogg.se/
Postat av: Nellie

Vad bra, jag gillade också promenaden. :) Du kanske vill jobba som ätlärare? :P

2009-05-11 @ 23:04:26
URL: http://nelliess.blogg.se/
Postat av: Elin

Oj, visste inte alls hur det ligger till och vill verkligen att du ska må bra!

Du är jättefin och en superbra tjej Nellie! =)

Vill verkligen stödja dig på det sätt jag kan.

Kram Elin

2009-05-17 @ 12:14:31
URL: http://daansandetjej.blogg.se/
Postat av: Nellie

Tack så mycket Elin.

2009-05-17 @ 13:04:17
URL: http://nelliess.blogg.se/

Skriv ner din betraktelse här så gläder du mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Betraktelse:

Trackback
RSS 2.0